Välkomna till fototräff i Linnéparken Växjö

22 september @ 10:00 - 12:00

Fototräff september – med temat makro- och närbilder

Plats: Linnéparken vid Domkyrkan, Växjö (samling framför IOGT-NTO).

Datum: söndag 22 september

Tid: 10:00-12:00

Välkomna till höstens första utomhusträff bland ögonfallande blomster och väldoftande örter! Linnéparken är rymlig och lätt tillgänglig: det finns plats för alla bland de många praktfulla rabatterna!

Först passerar vi den berömda kaktusrabatten. De taggiga formerna med sina olika färgnyanser samt parkavdelningens kreativa budskap är alltid underhållande (under augusti uppmärksammas Karloskardagarnas 40-års jubileum!). Några stora urnor runt domkyrkan kan vara värd en titt innan vi vandrar vidare under mäktiga exotiska träd mot de stora planteringarna runt dammen. Här letar vi spännande fotomotiv bland höstblommor och kvarstående fröställningar.

Vårt fokus är makro- och närbilder, och erfarna klubbmedlemmar brukar finnas till hands med råd om utrustningar och inställningar. Du som fotograferar med mobilkamera är givetvis lika välkommen som andra med sina makro- och teleobjektiv. En vindstilla dag kan det vara lämpligt att använda stativ. Gassande sol skapar hårda kontraster och då är polarisationsfilter och/eller vitt paraply bra att ha. Och låt inte en eventuell regnprognos avskräcka dig! Det är lätt att hitta skydd runt parken och regndroppar på kronblad skapar spännande effekter!

För de fikasugna finns möjlighet till att avrunda morgonen med en gemensam fikastund på mysiga Café Fontaine. Och glöm inte månadstävlingen oktober med temat “makro/närbild”!!

Så hittar du dit:

IOGT-NTO ligger vid Växjösjön och parken, nära Domkyrkan och med gångavstånd från järnvägsstationen. Parkering Domkyrkan/Norrtull.

Har du svårt att ta dig dit skriv ett inlägg i vår slutna Facebook grupp -“Växjö fotoklubbs medlems grupp” – och vi försöker ordna samåkning. Är du inte medlem i gruppen redan så sök upp den på Facebook och ansök om medlemskap.

22 september

Visa Arrangör-webbplats